Церемонија свечаног отварања
Свечаном церемонијом дана 12.12.2011 је отворен реконструисани и надограђени објекат Опћинског суда и Земљишно књижног уреда у Бугојну.
Укратко о самом Пројекту.
Трајао је неколико година, а његову реализацију пратиле су бројне потешкоће које су се у ходу рјешавале и то заједничким снагама Опћинског суда Бугојно те Опћине Бугојно, као сувласника зграде.
До 1975. године ова зграда била је хотел за самце, хотел „Босна“, у власништу предузећа „Славко Родић“. Исте године власти у Бугојну одлучиле су да пронађу локацију како би све опћинске институције биле под заједничким кровом. Опћина и суд те 1975.године купују зграду поменутог хотела и након адаптације, с радом почињу овдје заједничке институције.
Вријеме је наравно учинило своје и требало је зграду преуредити и реконструирати.
Да би се уопће кренуло с пројектом обнове и реконструкције, морали су се прије свега ријешити имовинско-правни односи с обзиром да се уговор о купопродаји из 1975. године није могао провести у земљишним књигама.
2003. године након проведене приватизације, укњижени су у земљишне књиге као сувласници, правни сљедници „Славка Родића“, приватизирана предузећа, њих 9 која су тада оспоравала право власништва Опћини и Суду.
Напокон се спор завршио судским поступком 2005. године. Пресудом су се као сувласници укњижили Опћина Бугојно, са 6/7 и Суд 1/7. Слиједи процедура доношења одлуке о реконструкцији зграде, како дијела Опћине тако и Суда.
Грађевински факултет из Сарајева урадио је елаборат о могућностима реконструкције и надоградње земљишно-књижног уреда изнад Кристалне дворане (Опћина Бугојно).
Услиједио је нешто дужи период провођења поступка јавне набавке и извођења радова који је такођер уз потешкоће трајао годину и пол дана.
Први уговор закључен је уз сагласност владе СБК-а 24. септембра 2008. године и радови су могли почети. Вриједност прве фазе износила је 909.093,23 КМ. У другу фазу пројекта укључени су и донатори, Свјетска банка преко Федералног министарства правде и успјешно се завршава пројекат и опрема Земљишно-књижни уред.
Након тога приступило се закључењу новог уговора са извођачима радова за реконструкцију Суда, израду нових судница и писарнице што је такодер финанцирала Кантонална влада у износу од 845.032.49 КМ.
Данас имамо модерну, адаптирану зграда на радост не само упослених
него и свих корисника услуга Опћинског суда и Земљишно-књижног уреда.
Извођач радова, фирма "Комотин" из Јајца.
Обраћање Предсједница суда, Катице Солдо
Церемонија обиљежавања отварања реконструисаног и надограђеног објекта Опћинског суда у Бугојну и Земљишно-књижног уреда у Бугојну
Поштовани Предсједниче ВСТВ-а, те чланови ВСТВ-а,
Поштовани премијери СБК-а,
Поштовани министри,
Поштовани предсједниче скупштине кантона и други цијењени изабрани дужносници нашег Кантона и Федерације,
Поштовани начелници опћина и предсједавајући вијећа,
Поштовани предсједници судова,
Поштоване колеге судије, адвокати и нотари,
Уважени гости и све присутне званице, представници медија,
Данас славимо свечано отварање реконструираног и надограђеног објекта Опћинског суда и земљишно-књижног уреда у Бугојну.
Са поносом имамо Вам шта показати.
Опћински суд у Бугојну, а посебно земљишно-књижни уред као једна његова цјелина или изворно како наш народ каже „Грунта“, био је и у давно вријеме у Бугојну још 1890.године од када и сежу и први писани документи-купопродајни уговори, уговори о диоби и слично, тако да нам је ова година и јубиларна 120-та годишњица постојања нашег Суда, истина у разним државама кроз повијест и називима од КОТОРСКОГ СУДА БУГОЈНО 1910.године па до данас, када смо према Закону о судовима 2003.године основани у реформи правосуђа као Опћински суд у Бугојну са Одјељењем суда у Јајцу.
Задржала бих се на овој 2003.години када сам у истој овој Сали (коју сада не препознајем, јер је преуређена, уљепшана, обновљена заједничким снагама и напорима и средствима Опћинског суда, а и Опћине Бугојно и нашег начелника)
Дакле, након полагања свечане присеге у поздравном говору истакла сам да је мој стратешки циљ у наредном периоду изградити земљишно-књижни уред у Суду, те увести књижење етажног власништва, (а што већ радимо успјешно двије године), те побољшати увјете рада свим упосленим и подићи стандарде пружања услуга грађанима на високи ниво, што је уосталом зацртано као један од приоритетних задатака цјелокупне реформе правосуђа у нашој земљи, а као и један од стратешки циљева ВСТВ-а.
Сретна сам и поносна што сам свој циљ уз Вашу несебичну подршку и остварила. Да је било лако, није, не нимало, било је пуно препрека од несређених имовинско правних односа, финанцијских потешкоћа и других проблема које не бих набрајала, али које сам успјешно ријешила уз несебичну помоћ како локалне заједнице нашег начелника, Владе СБК и свих Вас, те Вам се овом приликом од срца захваљујем.
Данас када видим овакав Суд све што је било тешко заборавим и размишљам како до краја завршити још неке започете пројекте.
Овај пројект који смо завршили успјешно био је много захтјеван из више разлога, прије свега финанцијски, а финанције су главни покретач или кочница свега.
Међутим, финанцијску подршку и овим кризним и тешким временима смо цијело вријеме имали од Владе нашег кантона, а исто тако и Свјетске банке и Федералног министарства правде, па им се овом приликом захваљујем.
Овај пројект био је захтјеван и у архитектонском смислу што најбоље знају наши пројектанти АЦДЕ студија, јер је само њима познато колико су напора уложили док су осмислили овај пројект, па се и њима на успјешном пројекту захваљујем.
Веома захтјевне грађевинске радове посебно темеље надограђеног објекта је професионално и квалитетно извео извођач радова фирма „Комотин“ из Јајца, па се захваљујем и њима као и свим другим судионицима који су учествовали у градњи и реконструкцији земљишно-књижног уреда, трију нових судница, писарнице, улаза и свих радних простора у Суду, те надзору и сваком оном који је у свом дјелокругу посла доприњео да се овај пројект овако успјешно и на завидном нивоу уради.
На крају што рећи да буде у духу управо отпјеване пјесме „Земљо моја“.
Човјек се најљепше осјећа, када може учинити нешто за Свој град, за установу у којој ради и за све људе који у њој раде, осјећа задовољство и срећу, а Ја се тако сада управо и осјећам и осјећала сам се цијело вријеме док сам ово радила, па стога слободно могу рећи с поносом, ГРАДЕ МОЈ, драги моји упослени и сви грађани Бугојна, сретна сам што у нашем граду имамо овако лијепу зграду Суда.
Цитирала бих сада још и амбасадорицу Норвешке у БиХ коју сам прошли понедјељак слушала у Сарајеву при отварању Одјељења Опћинског суда у Сарајеву на Илиџи која је рекла:
„Чврсто вјерујем да је најважнији предувјет за ефикасно функционирање Судова –СТАВ И НАЧИН размишљања управитеља и свих упосленика- , а не само физички радни увјети“, да имамо овакав позитиван став и начин размишљања како је то истакла амбасадорица смо доказали својим радом и понашањем у протеклим годинама како ја, тако и суци и сви упослени.
Као резултат свега овога проистекли су и ови изванредни резултати којима смо створили и завидне физичке увјете рада, који су сигурна сам у складу са Европским стандардима пружања услуга грађанима.
Стога, уз оба ова увјета која успјешно проводимо на дјелу показујемо нашим грађанима и свим корисницима услуга шта значи ЕФИКАСНО ПРАВОСУЂЕ.
На крају ћу рећи: наставит ћу радити још једну фазу коју сам започела на Суду и надам се да неће изостати Ваша подршка за даљи рад и то у начину и обиму који сам имала и до сада, ако буде и већа бит ће ми драже и унапријед Вам се захваљујем, јер без Вас и Ваше подршке не бих данас била поносна што смо успјели урадити овај пројект и направити нови модерни Суд у Бугојну.
И зато Вам хвала.